Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Kijk Stanny ik heb bijna altijd mijn grief bij, het is een degelijk mes dat al meerdere malen zijn diensten heeft bewezen, ik heb er al heel wat mee gerepareerd , opengeprutst, ja zelf pistolets mee gesneden.
Maar wat gaat de goegemeente roepen, den dag dat ik 2 "kansarme" "jongeren" de strot oversnij terwijl ze aan het "werken" zijn.
Stel ik was in het CS geweest, stel ik had het gezien, en ik had mijn mes getrokken en had het bv, in de strot of ruggegraat geplant van een van die 2 gansters. Hoeveel jaar bak zou ik krijgen denk je ?
Stel ik had mijn mes niet getrokken maar er me mee gemoeid en ik had met een paar welgemikte vuistslagen en trappen (120 kg bijna 2 meter... ) een van de 2 daders voor een paar weken gehospitaliseerd en zijn eetkamer zodanig verbouwd dat m een week lang enkel vloeibaar voedsel kon binnenpakken...
Wat denkte dat ze met mij hadden gedaan, ... opdraaien voor de kosten, wat bak en een veroordeling voor racisme aan mijn broek,...
MAW die kardinaal en guy verafstoot zijn twee dikke jan mijn klootens die geen flauw benul hebben van hoe de wereld ineen steekt.
Langs den ene kant moete iemand in nood helpen, (en geloof mij als ik zie dat een zwakkere word aangevallen en ik heb tijd om te reageren dan zal ik dat doen, en het zal een heel pijnlijke ervaring worden voor de daders. ) Maar als ik dat zou doen, en dat weet ik ook, maar ik zal er mij geen fluit van aantrekken op dat moment. Mag ik het wel bij het gekrom gaan uitleggen na afloop.
|
Die kans bestaat natuurlijk. Maar op zich vind ik het niet slecht dat wettelijke zelfverdediging eng wordt geinterpreteerd. Het mag geen achterpoortje worden om moordenaars vrij te spreken.
Maar we leven nog normaal gezien in een democratie, wat wil zeggen dat de wetten ook een maatschappelijk draagvlak moeten hebben. Bv. een straat waar men 50 mag, maar die zo breed is en iedereen die limiet overschrijd, dan zal er men dat aanpassen (zijn precedenten van). Niet zo'n goed voorbeeld mss.
maar enkele jaren geleden schoot de juwelier tyberghien een poolse inbreker in de rug. Naar mijn mening werd de man terecht voor doodslag veroordeeld. Maar door verzachtende omstandigheden heeft hij geen straf gekregen.
Nu, als iemand de daders van de moord op Joe een fatale messteek had toegediend, dan had hij hoogstwaarschijnlijk wel in voorhechtenis gezeten. Wat normaal is, men moet eerst weten wat er precies is gebeurd. Maar ik denk niet dat die mens dan een gevangenisstraf boven het hoofd zou hangen. Ik denk dat er veel begrip vanuit de samenleving zou zijn, waardoor er geen veroordeling zou volgen... Er is zoiets als de geest van de wet...