Los bericht bekijken
Oud 18 april 2006, 16:01   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Overheidscampagne tegen onverschilligheid

Voor al wie het alibi waar kardinaal en premier er vanonder muizen niet doorzien, lees hier maar eens wat ik ergens opraapte vandaag:

Citaat:
Pasen, het feest van de Verrijzenis!

Ik heb gisteren vruchteloos gewacht, maar de 17-jarige Joe, die in het Brusselse Centraal Station gewetenloos en met voorbedachten rade vermoord werd, is niet uit de dood heropgestaan.

Elke dag opnieuw probeer ik vrede te wensen aan mensen van goede wil. Het wordt met de dag gemakkelijker, want er zijn er hoe langer, hoe minder. Neem nu de homilie van kardinaal Danneels op Paasdag. Een scherpe uitval, naar aanleiding van die moord, die niet getuigt van goede wil maar van volksverraad. Zo iemand kreeg nog geen halve eeuw geleden een behandeling met scheermes, pek en veren.

De kardinaal veroordeelde de daders niet. Hij zinspeelde niet eens op beleidvoerders die het zover hebben laten komen. Neen, hij richtte zijn frontale aanval op de hele maatschappij.

Een absoluut onterechte aanval: die maatschappij is de hele overheersing van moordende, stelende en verkrachtende Vikings uit Noord-Afrika kotsbeu en draagt er geen enkele verantwoordleijkheid voor.

“Waar waren jullie, woensdag om 14 uur!” vroeg de kardinaal met zijn bejaard vingertje in de lucht.

Ik ben geen verantwoording verschuldigd aan iemand die zelf nog niets, maar dan ook totaal niets, heeft bijgedragen aan onze maatschappij. Die zijn eigen kerk heeft laten teloorgaan en daarmee een heel stuk van onze cultuur, onze normen en waarden heeft opgegeven. Die zijn eigen aard verloochende om een van zijn priesters te straffen die wél zo eerlijk was om voor zijn natuur uit te komen.

Waar was hij zelf, die woensdag om 14 uur? Zou hij zijn eenzame krachten gemeten hebben met een bende die zich met één fluitsignaal exponentieel verveelvoudigt en waarvoor een mensenleven van geen tel is?

Heeft hij dan de tv-interviews met Magreb-jongeren niet gezien? “Erg? Och, er sterven elke dag mensen…”, zei zo’n stuk uitschot op tv. Je zag hem denken: alweer een ongelovige hond minder! Het herinnerde me aan Chris Dusauchoit, die andere misdadige nietsnut, die na de moord op Pim Fortuyn, of was het Theo Van Gogh?, voor heel Vlaanderen uitriep “One down, twenty to go!”. Met daarbij een glimlach van opperste zelfbevrediging op zijn pokdalig gezicht.

“Waar waren jullie, woensdag om 14 uur?”

Waarom vroeg de kardinaal niet waar de premier was, die achteraf aan de ouders van de vermoorde jongen beloofde dat ‘de daders niet ongestraft zullen blijven’, als ze natuurlijk eerst gevat worden? Waarom vroeg de kardinaal niet waar alle duurbetaalde poesjenellen van Laken waren, die wel meteen ter plaatse snelden toen een visboer wat te opvallend onder de hoofddoek van een van zijn werkneemsters had getast? Waarom vroeg de kardinaal niet of iemand van het koningshuis, al is het maar de schalkse hofmarionet, zal aanwezig zijn op de begrafenis van Joe, zoals ze ook bloemen stuurden toen een moegetergde Vlaamse man naar het geweer greep en zijn Marokkaanse kwelduivel trof?

“Waar waren jullie, woensdag om 14 uur?”

Met dergelijke hypocriete jezuïtenvraag creëert de kardinaal absoluut geen schuldgevoel bij machteloze mensen, maar geeft wel een vrijgeleide aan het crapuul en de blanke collaborateurs die hen in woord en daad steunen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 april 2006 om 16:07.
Knuppel is offline