Los bericht bekijken
Oud 18 april 2006, 16:24   #86
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het essentiële is dat er een Israëlische staat komt binnen verdedigbare en veilige grenzen en een Palestijnse staat binnen leefbare grenzen (volgens mij zal een Palestijnse staat om echt leefbaar te zijn wel altijd een confederatie moeten vormen met een ander Arabische land).
Het is niet aan mij om te bepalen wat er moet gebeuren. Maar ik sta toch altijd een beetje versteld van het gemak waarmee mensen stellen dat er twee staten moeten komen. Persoonlijk zie ik niet goed in waarom. Ik ben geen voorstander van homogene volksstaten en ik begrijp niet goed waarom een Joodse staat een homogeen Joodse staat zou moeten zijn waar Palestijnen als tweederangsburgers worden beschouwd. Je pleit hier voor een confederatie tussen Arabische landen, maar waarom geen confederatie tussen Semitische landen? Waarbij Joden en Palestijnen samen een staat vormen en waarbij godsdienst geen enkele rol speelt? Waarom geen staat waarin Moslims en Joden gelijkwaardige burgers zijn? Mij lijkt dat op lange termijn de enige oplossing.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden