Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof
di 18/04/06 - Het gerecht zal de beelden van de roofmoord in het Centraal Station in Brussel morgen vrijgeven aan de pers. Dat heeft televisiezender VTM gemeld, de informatie is aan Belga bevestigd door het Brusselse parket.
Het gerecht zal niet de hele opname tonen waarop te zien is hoe de 17-jarige Joe Van Holsbeeck wordt neergestoken, maar enkel de beelden waarop de dader herkenbaar is.
"De enige beelden die we vrijgeven, zijn die waarop de daders duidelijk te zien en herkenbaar zijn. We willen zo de identificatie van de daders makkelijker maken,", zegt substituut Wim De Troy.
Het parket vreest niet dat door de beelden openbaar te maken een soort heksenjacht kan beginnen.
"[SIZE=5]Men[/SIZE] heeft ons gewaarschuwd voor dat bestaande risico. Maar het enige dat we willen, is dat iedereen die de daders kent of herkent contact opneemt met politie of gerecht."
VRT.
Ik vraag me af wie is hier die "MEN"?
Kan iemand mij dat vetrellen?
|
Misschien gewoon mensen bij het gerecht of politie die bekwaam zijn de pro's en contra's tegen elkaar af te wegen? Wat is daar zo merkwaardig aan?