Heeft u het manifest "In de Warande" waarover u het heeft gelezen, mijn beste vriend? Daarin staat nochtans duidelijk dat onafhankelijkheid op termijn ook beter is voor Wallonië en Brussel. Separatisme is dus niet op egoïsme gebaseerd, maar wel op het verhogen van de "common wealth" van de voormalige deelstaten. Dat is pas solidariteit.
En u denkt dat het zich afzetten tegen de franstalige arrogantie verleden tijd is? Ik merk dat u niet in de frontlinie woont, want dan zou u zulke dwaasheid niet uitspreken. Laat mij in plaats van het historische "Let them come to Berlin" zeggen: "Let them come to the Rand!" Franstalige arrogantie en imperialisme is hier jammer genoeg nog een dagelijkse realiteit.
Ik geef toe dat niet alle Vlamingen Vlaamsgezind zijn. Toch is een onafhankelijk Vlaanderen wél voordelig voor ALLE Vlamingen, alsook voor de Walen en Brusselaars. Als Flaminganten wentelen wij ons niet in egoïsme en eigenbelang, wij streven naar wat goed is voor het grootste aantal mensen. Daarom noemt bijvoorbeeld de N-VA zich partij voor zes miljoen Vlamingen. Dat wil niet zeggen dat zes miljoen Vlamingen zich Vlaming voelen of Flamingant zijn. Wel wil het zeggen dat we het goed nastreven voor die zes miljoen Vlamingen.
Volgens u zal de onafhankelijkheid voor niets dan goeds zorgen. Het tegendeel is echter bewezen in onder andere het manifest "In de Warande" waar u het over heeft. Ik raad u aan dat manifest eens te lezen, of tenminste uw eigen argumenten hier aan te halen. U bent nog steeds niet het orakel van Delphi, dus ik moet u niet op uw woord geloven.