Discussie: op zoek naar werk
Los bericht bekijken
Oud 19 april 2006, 19:54   #1808
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw Bekijk bericht
Denk je dat werklozen het prettig vinden om de hele dag aangesproken te worden met woorden als: 'heb je al werk gevonden?', ook als ze eens een keer een pint willen gaan drinken, of naar de winkel gaan, of gewoon op straat komen om welke reden dan ook ?

Wedden dat je na een tijdje zelf niet meer zou willen werken, zo kom je aan het kotsen van de mentaliteit van de verzuurde mensen rondom je.

En vertel me niet over kansarmen: de meeste van die mensen zijn kansarm omdat ze nergens binnengeraken wegens onvoldoende diploma's, gebrek aan arbeidsplaatsen enzovoorts. De meesten passen trouwens niet in de profielen die vandaag gezocht worden. Als ik een weekendbijlage lees van de vacatures en zo, dan zie ik toch met eigen ogen dat het haast allemaal jobs zijn waar ze mij nooit gaan binnenlaten (directeur, manager, verantwoordelijke van dit of van dat, rijbewijs geëist, eigen wagen vereist,...)

Wat moet ik daar gaan doen, Chipie ? En wat moeten zoveel anderen daar gaan doen, die ook al die dingen niet hebben ?
Ze kunnen misschien eens andere gazetjes kopen?
Of solliciteren waar ze wel binnen geraken. Worstenfabrieken of zo?
Altijd zo neerbuigend naar gewoon werk...daar komt miserie van!