Los bericht bekijken
Oud 22 april 2006, 19:16   #4
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Twintiger in levensgevaar na steek- en schietpartij in Antwerpen
....
Terwijl ik dit uittik leggen ze op het VRT-nieuws uit dat men binnenkort in Gent een soort safe-zone met dure appartementen gaan bouwen, waar de inwoners zich geen zorgen meer moeten maken ivm overvallen, inbraken, car-jackings thuis, enz enz Zoals ze er al meerdere hebben in de USA. Oplossing voor de "happy few", ook voor bvb politiekers die "het volk" steeds maar blijven vertellen dat ze zich niet druk moeten maken over de steeds maar groeiende onveiligheid voor de rest van de bevolking? Zal onze maatschappij straks in twee zones verder leven: veilig voor wie het kan betalen; straatterreur voor de rest van de bevolking?
Oh ja: ook dat is overdreven, we hebben het maar van horen zeggen, het is een gevolg van "racistisch denken" .....
Dat is helemaal niet overdreven. En ik weet het niet van horen zeggen.
Ik heb het met eigen ogen gezien in het multiculturele paradijs Brazilië en ook elders.
De vooraanstaanden met geld om van alles te genieten in in onze ééngemaakte wereld kijken neer op het gepeupel dat nooit content en bang is. En zitten zelf veilig in een safe-zone
luc broes is offline