Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door New Era
Ik werk mijn laatste jaar af op de middelbare school en het verbaast me hoe weinig respect jongeren (1ste jaars en dergelijke) hebben voor hun ouderen. Dit op zich is al redelijk storend, maar dat lijkt de trend te zijn bij zowel de autochtone als allochtone bevolking, alhoewel de laatste groep toch nog wat agressiever is en sneller naar geweld grijpt. Dit ervaar ik toch zo, maar ik laat ruimte open om mijn stelling te weerleggen.
|
Heb je al eens een bende kleuters bezig gezien? schattig, he ... hoe die elkaar meedogenloos aframmelen, uw vredeslievende houding is niet natuurlijk, die is aangeleerd !
beschouw onze hoge normen nooit als vanzelfsprekend, daar zijn miljoenen mensen voor gestorven, namelijk onze voorouders, ook de jouwe.
het is een langzaam en pijnlijk proces dat niet iedere cultuur even intens heeft beleefd als de onze, en desondanks al evemin tot dezelfde resultaten heeft geleid
alleen het geloof in de superioriteit van onze moeizame opgebouwde cultuur kan ons voorkomen dat we terug wegzakken naar de bestialiteiten die in vele culturen nog heerst
beweer nu niet dat brutaal geweld
niet inferieur zou zijn !!!
slechts indien we de moed hebben om in deze houding te volharden kunnen we hen helpen tot een hoger niveau van bewustzijn te komen en een langdurige vrede bewerkstelligen
verraad nooit jezelf !