Los bericht bekijken
Oud 25 april 2006, 09:02   #1
kaatd
Banneling

Standaard Reactie Moslimgemeenschap op Pools nieuws

Ik vraag me af hoe de Moslim- en de Marokkaanse gemeenschap zal reageren op het nieuws dat de daders Polen zijn.

Er is naar aanleiding van de moord op Joe gescholden op de Moslims, er zijn verwijten gestuurd naar de Marokkaanse ouders, er is gesuggereerd dat er iets mis was met hun godsdienst, dat er streng moet opgetreden worden, dat ze aan zelfkritiek moeten doen, dat de Moslimexecutieve zich had moeten aansluiten bij de oproep, dat de AEL zwaar over de schreef is gegaan.

Er is zwaar en heftig met het vingertje gewezen en het racisme kwam als stinkende pus uit de abscessen waar veel mensen onderhuids mee zitten. Gisteren trok Urbanus nog zijn onderste schuif open en haalde daar het ene vooroordeel na het andere naar boven terwijl je op teletext al kon lezen dat het om Polen ging.

Hoe zou jij je nu voelen als Moslim of Marokkaan? Hoe zou jij reageren? Hou denk je dat wij moeten reageren?

Zullen we ons verontschuldigen voor de meest lage en smerige vooroordelen die de afgelopen dagen uit onze smerige beerputten naar boven zijn geborreld?

'fin, ik niet natuurlijk, ik heb me daar niet aan schuldig gemaakt. Maar jullie?

Laatst gewijzigd door kaatd : 25 april 2006 om 09:03.
kaatd is offline