Discussie: lessen trekken?
Los bericht bekijken
Oud 25 april 2006, 11:36   #9
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Kan men reeds lessen trekken in deze zaak, waar er blijkbaar toch een aantal mogelijke vergissingen zijn gebeurd?

- Ik denk dat ongeveer iedereen (ook ikzelf) de fout heeft gemaakt op basis van de beelden en wat in de media verscheen de daders onmiddelijk als "Marokkaan" te beschouwen, sommigen (niet ik) als "Moslim". Dit kan nu toch sterk betwijfeld worden...

- in deze zaak zijn er toch duidelijke signalen gekomen vanuit de "allochtone Moslimgemeenschap" dat er "iets" moest veranderen en tegen het geweld. Zelfs indien de daders effectief van Poolse afkomst zijn, is dat geen reden om die beweging niet verder te zetten en een aantal taboes ivm integratie, opvoeding, verantwoordelijkheid, enz. te doorbreken, zowel langs autochtone als langs allochtone kant.

- deze zaak toont mischien aan wat voor een gevaar het betekent een ganse bevolkingsgroep aan te duiden als "schuldige". Ook niet-Moslims (waarschijnlijk) en niet-Marokkanen (waarschijnlijk) kunnen krapuul zijn die geen enkel respect voor het leven tonen, en men kan geen automatische link plaatsen tussen krapulachtig gedrag en "Noord-Afrikaan". Hopelijk beseffen sommigen dat de zaken soms veel genuanceerder en ingewikkelder zijn dan ze worden vooropgesteld.

Maar één zaak blijft wel duidelijk: de laatste evoluties in het dossier zullen de moord op Joe nooit kunnen rechtvaardigen noch ongedaan maken.

[SIZE=1](en nu hopen dat ik niet om mijn bek vlieg omdat in de toekomst toch zou blijken dat de daders van Noord-Afrikaanse afkomst zijn) [/SIZE]
Tja, als 95 % van de misdaden door Noord-Afrikanen gebeurt, was de conclusie logisch dat het er weer één was. Nu blijkt het idd. een Pool te zijn.

't Is wel duidelijk een illegaal, waarvan de ouders dan nog vonden dat ze hun zoon-moordenaar niet moesten aangeven. De conclusie is duidelijk : alle illegalen uitwijzen zou tenminste van politieke moed getuigen.

Laatst gewijzigd door Geertje : 25 april 2006 om 11:42.
Geertje is offline