Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
adoptie van kinderen die in Belgische, en andere Europese wezenhuizen zitten zou inderdaad vergemakkelijkt moeten worden.Maar niet voor homos.Niet omdat ik iets tégen die mensen heb, dat moet maar eens duidelijk zijn, maar omdat ik vind dat kinderen recht op een vader én een moeder hebben.Wezen hebben al genoeg afgezien, geef hun de kans om "gewoon" te zijn, zoals de meeste andere kinderen.Zowel vader-als moederfiguren hebben hun belang, en hun verschillende rollen in een gezin, dat kan je nu éénmaal niet ontkennen.
Als het er de homos enkel om gaat, om arme wezenkinderen te helpen, kunnen ze geld schenken aan (gewone) families die er opvoeden.Nonkel of Tante spelen dus.Dat komen die kinderen ook te kort, en dan kunnen ze ondervinden hoe vriendelijk die holebi's wel niet zijn, zonder ze te dicht ,en gedurig, rond zich te hebben, zoals het geval moest zijn, moesten ze er door opgevoed worden. Een soort van gulden middenweg ,in feite...Beter heb ik in ieder geval niet gevonden om iedereen tevreden te stellen....
|
Adoptiekids zijn zowieso verknipt: losgeknipt van de biologische ouders maakt het nog niet eens zoveel uit welk geslacht de adoptie-ouders hebben. Veel belangrijker is de zorg, de emphatie, het begrip dat die mensen kunnen opbrengen voor het adoptiekind.
Nabootsen van de situatie van vóór uit-huis-plaatsing werkt vaak averechts; die adoptiekids gaan zich dan verzetten tegen de herinnering aan de eigen, biologische ouders. Dus in die zin is een holebi-omgeving een
pluspunt.