Los bericht bekijken
Oud 30 juli 2003, 16:20   #25
pwvb
Partijlid

Standaard

-Je hebt gelijk want als ik pleit voor een afschaffing van een de natiestaat dan pleit ik niet voor een wettenloze maatschappij maar een staat die de principes van een echte rechtstaat('rule of law') hoog in het vaandel draagt. Een natiestaat vind ik immers een onnatuurlijke manier om mensen te bundelen omdat dit juist weerslag heeft op een m.i. geforceerd samenhorigheidsgevoel van een volk of een bepaalde cultuur.Dit gaat in tegen de diversiteit van mensen en van mensen op zich.Ik onderschrijf dan ook Alain Finkielkraut die in z'n werken regelmatig het cultuurrelativisme onderuithaalt.Het is niet omdat men bv in sommige islam landen vrouwen besnijdt tegen hun zin dat men moet zeggen laat maar het is hun cultuur.

-Ik ben ook niet voor een wereldstaat wel een wereldburgerschap waar elk individu de zelfde basisrechten heeft,rechten die voortvloeien uit het mens zijn zelf,noem ze natuurrechten vb:recht op onderwijs,recht op vrije meningsuiting,recht op een menswaardig bestaan,recht.........
pwvb is offline   Met citaat antwoorden