Los bericht bekijken
Oud 28 april 2006, 19:00   #12
Keats
Gouverneur
 
Keats's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2005
Locatie: Brooklyn, NY
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door end Bekijk bericht
15 miljoen Nederlanders en 6 miljoen Vlamingen in een staatsverband is gewoon vragen om weeral de mond gesnoerd te worden. Ik heb persoonlijk geen behoefte om als volk opnieuw gedomineerd en gekleineerd te worden door een andere bevolkingsgroep. De Nederlander kijkt neer op de Vlaming met een bijna aangeboren haat. Ik kan u niet vertellen hoe vaak ik op het internet te maken heb gehad met puur racisme van Nederlanders uit. U hoeft enkel een Nederlands forum te bekijken waar het woordje "België" ter sprake komt en wees klaar om versteld te staan van de pure haatdragende opmerkingen. Ik ben ervan overtuigd dat Groot-Nederland enkel leeft onder een erg kleine groep Nederlanders en Vlamingen. De sympathie die enkele Nederlanders op dit forum hebben voor de "Vlaamse Zaak" is ZELDZAAM.
Kort samengevat: Groot-Nederland is België in het kwadraat.
Ik moet je helemaal gelijk geven. Als relatief jonge Nederlander zijnde kom ik op populaire Nederlandse fora, nieuwssites, hardwaresites en servers. Zodra een Vlaming meedoet krijgt die persoon steevast te horen dat ie Belg is en z'n bek moet houden. Walen worden simpelweg genegeerd en als Fransen beschouwd. Ik geef zelfs toe dat ik er aan meedoe. Dat is simpelweg afstoting, niet zozeer haat. Alle Nederlanders krijgen op de basisschool geleerd dat Vlaanderen niet meer bij Nederland wilde. Nou prima. Maar dan wel nog Nederlands spreken en op Nederlandstalige sites & servers komen? Ik wil niet zeggen dat ik zo denk of dat volwassen Nederlanders zo denken, maar de jongeren denken wel zo. D'r moet nou eenmaal altijd een lelijk eendje zijn om te pesten, en de Vlamingen zullen altijd (bij de jongeren althans) die rol vervullen.

D'r is bij jongeren een pikvolgorde zodra er buitenlandse inmenging plaatsheeft, Nederlanders komen altijd eerst en daarna pas Vlamingen, Engelsen, Duitsers, Fransen, Walen, etc.. . Het is nou eenmaal zo dat je als Vlaming op Nederlandse fora, nieuwssites en servers op je tellen moet passen. Maar dat geldt ook voor Duitsers, Fransen enzovoorts.
__________________
Wat is er veranderd in de afgelopen paar jaar?
Keats is offline   Met citaat antwoorden