Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
Het is erg dat een marginaal en miniem klein gedeelte van onze overdecadente maatschappij het klaar speelt om hun wansmakelijke ideetjes te laten doorsijpelen en zelfs goedkeuren in het Parlment.
|
Ach wat een gezever: als het VB aan de macht komt, dan schaffen jullie die wetten toch gewoon af? Probleem opgelost! En dan worden al die aardige homokindjes in één klap weesjes en kunnen ze geadopteerd worden door nette heteroparen die ze kunnen heropvoeden tot brave burgertrutjes en -mannetjes die van ze leven geen decadente kuren uithalen of het moest op een volkseigen braai door de gedegen katholieke vader abt gebeuren ...
Citaat:
Wat een zever om te stellen dat het de essentie is van cultuur dat je tégen de natuur ingaat...
|
Nou, dan mag u mij de essentie van cultuur eens uitleggen. Het betekent niets anders dan 'manipulatie van de natuur' en is dus in sé tegennatuurlijk. Daarin zit hem ook het onderscheid tussen mensen en dieren: de mensen zijn namelijk de enige dieren die dat doen.
Of denk jij dat er ook maar iets natuurlijks is aan het aanleggen van snelwegen, het bouwen van kerncentrales, het vliegen in een Airbus, het luisteren naar ouverture 1812 van Tjaikovski; het gebruik van een condoom of een harttransplantatie? Ik dacht het niet.
Citaat:
Lees wat minder boeken die je niet aan kan en denk wat meer voor jezelf!
|
In uw geest is er wellicht een tegenspraak tussen het lezen van boeken en voor jezelf denken. Bij mij is dat niet het geval, die twee gaan best samen. En boeken die ik niet aan kan, die leg ik een tijdje opzij en probeer later nog eens. Niets ergs aan.