Los bericht bekijken
Oud 29 april 2006, 09:12   #5
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als ervaringsdeskundige van armoede vraag ik wat meer respect en begrip voor de arme mensen in België. Maar al te gauw worden zij afgeschilderd als loesers sukkelaar lamzakken marginaal uitschot. Bij vele mensen is het netjes niet voor hun deur, niet in hun buurt; en nog veel minder hun probleem. De wet der sterkste telt bij vele in de maatschappij Maar niet iedereen heeft de kwaliteiten om mee te vechten in die wilde strijd Waarom kan er nu eens niet wat echt begrip en respect komen voor die arme?
Voor zover ik weet betekent grote armoede in de eerste plaats grote schaamte. De meesten uit de vierde wereld zijn te beschaamd om hulp te vragen en willen naar de buitenwereld toch nog een zekere schijn hooghouden.

Sommigen worden slachtoffer van huisjesmelkers. Gelukkig staat de overheid daar niet neutraal tegenover! Maar het is jammer dat ze er niet genoeg werk van maakt om ze op te sporen. In Antwerpen liep, dacht ik, vorig jaar zo'n project. Misschien moeten de mod's daar hun licht eens opsteken.

Mijn sympathie heb je in elk geval. Ik ben immers niet onverschillig-neutraal, maar ik voel me betrokken bij ellende.

Sommige inzamelcentra leveren echt goed vrijwilligerswerk, anderen, zoals kringloopatelier, zijn meer commercieel, maar toch ook nuttig.

Laatst gewijzigd door Black Cat : 29 april 2006 om 09:17.
Black Cat is offline   Met citaat antwoorden