Los bericht bekijken
Oud 29 april 2006, 21:00   #154
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Zelf vind ik dat een kind beter af is met een alleenstaande moeder dan met een alleenstaande vader, maar dat is een persoonlijke mening.
de zoveelste
een argument vatbaar voor rede ontbreekt ?

in ieder geval .... ik dacht het al... een veel gehoord vooroordeel...
daarbij genomen dat er verdomd veel vrouwen ( en mannen ) van een soort matriarchaat uitgaan, op 't randje van bezit, wat betreft kinderen dat zowat loodrecht tegen elke moderne opvatting in

in het licht hiervan kan ik ook perfect begrijpen waarom je je zo uitzinnig weert tegen adoptie door holebis :
- jij denkt dan spontaan aan de mogelijkheid dat twee mannen volop gebruik gaan maken van die mogelijkheid daar twee vrouwen reeds voorheen aan hun trekken konden komen door bv KI of een bevriend mannelijk iemand
- een alleenstaande man met een kind is al zo'n verfoeilijke situatie .. laat staan dat het om twee mannen met kind zou gaan
Citaat:
Als er al een kind is bij de vorige heterogene gezinssituatie en naderhand bij bv een scheiding terecht komt bij een bv homo-koppel, kun je niet terug draaien hé, toch.
klopt...je kan dat inderdaad moeilijk terugdraaien ... en op welke wettelijke basis zou je in godsnaam handelen om dat terug te draaien ?

maar je kan je er wel nét zo sterk tegen verzetten, maw de tegenstanders die hun 'beste gezinssituatie' als ultiem 'hoofdargument' opteren moeten dan consequent zijn : als het 'recht' op een mama en papa dan toch überhaupt moet gelden waarom is het dan nooit eerder 'afgedwongen' ?

Laatst gewijzigd door praha : 29 april 2006 om 21:02.
praha is offline   Met citaat antwoorden