Los bericht bekijken
Oud 29 april 2006, 21:19   #98
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik lees hier dat de splitsing niet gewild is door de militanten.

En dan herinner ik me dat op betogingen van de havenvakbonden zo al geregeld eens een Vlaamse Leeuw te zien is.
En dan herinner ik me dat de havenvakbonden momenteel sterk Vlaams Belang gericht zijn.
En dan herinner ik me het verhaal van een Meervoud-medewerker die zelf uit de mond van vakbondsmensen heeft gehoord dat het maar eens tijd werd.

Opnieuw is de Belze staat weer een beetje meer gesplitst. Nu blijkt ook de arbeidersbeweging richting splitsing te gaan. Links, en vooral klein-links, komt nogal graag aanlopen met het fabeltje van de immer unitaristische arbeidersbeweging maar wie de geschiedenis er even op nagaat merkt dat communautaire discussies altijd hebben bestaan. De realiteit is dat de Belgische natie niet meer bestaat en dat in de hoofden van steeds meer mensen de Vlaamse en Waalse naties een veel grotere rol spelen. Niet voor niets hebben een aantal Waalse vakbonden zelfs de haan in hun logo!

Dat de splitsing van de vakbond de arbeidersbeweging verzwakt is trouwens bullshit. De Basken bewijzen dat een eigen autonome vakbond zelfs veel doeltreffender en radicaler kan zijn dan een eenheidsgedrocht. Vanuit onafhankelijke posities kan er veel beter samengewerkt worden dan vanuit een geforceerde 'eenheid'.

Belgique heeft afgedaan, eens te meer is dat bewezen.

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 29 april 2006 om 21:20.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden