Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd
Is het fout dat die mensen hun kinderen naar het Nederlandstalig onderwijs sturen? Leg me maar eens uit waarom.
|
Uitleggen ?
Worden ze gedwongen om hun kinderen naar Nederlandse scholen te sturen of om Thuis Frans te spreken ?
Citaat:
Is het fout dat ze thuis Frans en Marokkaans blijven spreken? Hoe zou u dat doen?
|
Simpel, de taal leren van de gemeenschap waar ik toe behoor en mijn kinderen naar een school sturen waar ze in de taal onderrichten die mijn kinderen verstaan.
Citaat:
Yep: dat is wat de liberalen zeggen en die zijn al decennia aan de macht. Zij maken de problemen niet kleiner, beste...
We kunnen evengoed stoppen met geld investeren. Het resultaat is dat iedereen 'zijn verantwoordelijkheid' of een MP3 neemt. Soms het één, soms het ander. En dat de politie niet genoeg geld 'ingepompt' krijgt om wat dan ook te doen. Als je publieke diensten (zoals politie) wil, dan zal je daarvoor moeten betalen. En dat gaat niet samen met de liberale 'belastingvermindering', want de 'belasting' op ons welzijn wordt groter...
|
Bij mijn weten zit de Spa reeds in de regering sinds de oorlog, de liberalen zijn pas aan hun tweede termijn bezig.
Voor zover ik weet heeft hun beleid ook niet echt veel zoden aan de dijk gebracht.
Hoogstens wat straathoek en andere werkers aan een job geholpen.
Citaat:
Pleit u er dan voor dat Arabisch sprekenden in Brussel naar Arabische scholen zouden gaan? Lijkt me onverstandig ...
|
Spraken ze geen Frans thuis ?