30 april 2006, 11:28
|
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
tot voor een jaar of twintig had ik niet veel tegen een multikulturele samenleving eigenlijk.Ik heb jaren lang in buurten gewoond met hoge concentraties vreemdelingen van arabische , of zwart afrikaanse afkomst, en dit in meerdere steden van Europa.Zonder speciaal last te hebben van die mensen.Integendeel, ge kon daar goedkoop gaan eten , vanalles kopen op de markt aan goede prijzen...Van fundamentalisme hoorde men toen echter niet spreken, van boerkas en traditionele kleding evenmin.Dat kwam je heel zelden wel eens tegen, en in zo een enkeling kon ik onmogelijk een bedreiging zien.In feite was ik er van overtuigd dat met de jaren de verschillen tussen autochtonen en allochtonen meer en meer zouden verdwijnen, en de jeugd zich inburgeren, zoals we dat al meegemaakt hebben met de Spanjaarden, Italianen, Grieken en nog vele anderen.De religie heeft roet in het eten komen gooien, vandaag de dag dient deze om een anti-blank racisme te ondersteunen, en buitenlanders van allerlei slag te federeren tegen de oorspronkelijke inwoners van hun opvangland...de mooie multikulturele droom is in duizend stukken uitéén gevallen, en nu moeten we de scherven bijéénvegen...liefst zonder zich eraan te snijden.Dus met werkhandschoenen aan, en een grove borstel...
|
Wel, dit is nu net mijn ervaring en ik ben het hiet honderd percent mee eens.
|
|
|