Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harko
Het is mijns inziens hemeltergend dat die organisatie die constant over de 'elitedrang' van de kuleuven spreekt en die constant de stelling naar voren schuift dat vdb dit wil doorvoeren, dat uitgerekend die organisatie ons beschuldigd van een 'anti-leuven houding'.
Uitspraken als die van Oosterlinck kun je vinden van zowat elke instelling in Vlaanderen. De tendens om Centers of Excellence te worden zorgt ervoor dat zowat elke instelling dit wil worden. Van grote instellingen als de UGent en de KULeuven tot 'klein grut' als KaHo Sint-Lieven en Lessius, ze willen zich allemaal profileren. Enkel spreken over die tendens binnen de KULeuven lijkt verdacht veel op een 'anti-leuven houding'.
Maar antwoord nu eens, welke organisaties en welke sprekers namen volgens jullie een 'anti-leuven houding' aan?
|
Ik denk niet dat we de ambities van de KU Leuven en in mindere mate Ugent op hetzelfde niveau mogen plaatsen als de ambities van andere hogescholen/universiteiten. Ik denk niet dat de VUB, UA laat staat UH de ambitie hebben om de concurrentie aan te gaan met Oxford en Harvard. O
Idem met de uitspraken afkomstig van iemand als Oosterlinck met de uitspraken van ik-zeg-maar de directrice van de basischool uit mijn dorp die ook dat soort -wij zijn de beste, willen de beste blijven- taal niet schuwt temeer er in de voorstellen van Frank geld is/was voorzien om de ambities van Oosterlinck en co effectief waar te maken.
Ik was niet op de betoging. Ik kan u daar niet bij helpen.