Los bericht bekijken
Oud 30 juli 2003, 21:35   #1
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belga
Kamer regionaliseert bevoegdheid rond wapenlicenties
BRUSSEL 30/07 (BELGA) = In de laatste stemming voor het zomerreces heeft de Kamer woensdag in plenaire zitting de bijzondere wet goedgekeurd die de bevoegdheid over de toekenning van wapenlicenties overhevelt naar de gewesten. Dat gebeurde met de nodige tweederde meerderheid. Er waren 99 stemmen voor, 33 tegen en 5 onthoudingen.De twee aanwezige Ecolo'ers onthielden zich, net zoals drie cdH-parlementsleden. De vierde cdH'er, Louis Smal, stemde voor. De CD&V, het Vlaams Blok en de N-VA stemden tegen. (LOR).
Noem me naïef, maar ik vind het vreemd dat net de twee partijen die hun hele programma rond Vlaams-nationalisme gebouwd hebben tegengestemd hebben. Enkel en alleen omdat ze in de oppositie zitten? Komt het uitvoeren van je eigen programma of trouw blijven aan je overtuiging niet op de eerste plaats? Moesten er niet zoveel mogelijk, om niet te zeggen alle, bevoegdheden naar de gewesten overgeheveld worden?

Graag had ik aan de N-VA'ers en VB'ers op dit forum gevraagd waarom hun partij precies tegenstemde. En ja, dit is een serieus bedoelde vraag en geen verborgen aanval. (Als je dat er niet bijzet tegenwoordig...)

Bedankt.
numarx is offline