Discussie: Prinsjesdag
Los bericht bekijken
Oud 1 mei 2006, 10:47   #58
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, ik kom heel vaak in Nederland. Ik kom er zelfs heel graag. En hoe beter ik de Nederlanders leer kennen (enkele Nederlandse vrienden maar ook de gewone man in de straat), hoe meer ik ze leer appreciëren. Hoe meer ik, net als jij, tot het besef kom dat we met onze verscheidenheid moeiteloos een geheel kunnen vormen. Ik zie allerlei tekenen dat er vanuit Vlaanderen steeds meer naar Nederland wordt gekeken. Volg een politiek debat in Vlaanderen en je hoort steevast: "In Nederland doen ze...", "De Nederlanders hebben...", "Bij onze noorderburen...". Er wordt heel vaak en veel naar Nederland gerefereerd. Steeds vaker. Het zou goed zijn, mocht er nog meer samenwerking komen op allerlei gebieden.
Beste Jan,
Het doet me goed dit te lezen.
Wij lopen op dit gebied wat achter bij Vlaanderen maar ook bij ons wordt steeds meer naar het zuiden gekeken. Publieke omroep wil óf hervormen naar vlaams model en/of verdergaande samenwerking aangaan. Op cultuurgebied was het al zo. Steve Stevaert schrijft mee met het partijprogramma van de PvdA. (Niet uw politieke richting maar toch..) Ook op economisch terrein wordt er steeds meer samengewerkt.
Ik sluit me dan ook helemaal aan bij uw laatste regel.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden