Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Om één en ander eens in perspectief te zetten....
Naar het schijnt (ref. de Europese werkgevers-syndicaten) zijn veel werknemers in de EU te duur,werken te weinig uren,en zijn in stijgende mate te ongeschoold voor de jobs.
Op CNBC hoor ik vandaag dat er in Indonesie ook groeiende discussies bestaan tussen wekgevers-syndicaten en overheid.
Naar het schijnt (ref. de Indonesische werkgevers-syndicaten) zijn veel werknemers in Indonesie te duur,werken te weinig uren,en zijn in stijgende mate te ongeschoold voor de jobs.
Moet ik hier nu een vergelijkend tabelletje zetten met uurlonen en werktijden en zo,ik denk niet dat het nodig zal zijn zeker?
Wie is er nu eigenlijk gek,de ouderwetse vakbondsman,die nog denkt dat de economie "teruggedraaid" kan worden, of de gekke kapitalist voor wie IEDER loon eigenlijk te duur is,en in de illusie leeft dat de wereld oneindig groot is voor het vinden van nieuwe "slaven"? 
|
beiden zijn een beetje achterhaald denk ik.Klokken terugdraaien zal "mission impossibel" zijn, en wat de arbeiders betreft, die streven er allen naar om het even goed te krijgen als in het Westen.vandaag, met alle media, zijn zelfs mensen in verre landen als indonesiê en Indië zich bewust wat er zich hier afspeelt, en hoe de mensen hier leven.En die zeggen dan ook: "waarom wij ook niet?".De Kapitalistische Uitbuiters zullen daar rekening mee moeten houden in de toekomst....