Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD
Inderdaad zijn moppen over en opmerkingen tegen "Belgen" daar nogal populair, maar ebben in de persoonlijke gewenning wel weg, tenzij het mikpunt zich te gemakkelijk laat "voeren"; net als de paar keren dat ik in Antwerpen was (wel erg wennen aan dialect/tongval): daar wilden sommige mensen mij eerst een poosje vertellen wat zij van "Hollanders" vonden, maar als ik ze daarover rustig, met af en toe een grinnik of een begrijpend knikje, liet uitpraten dan dronken we toch best gezellig samen (uitstekend) BIER.
Eigenlijk zie ik dus geen wezenlijke verschillen.
Het is overigens echt waar dat in België het eten gemiddeld beter is dan in Nederland.
|
Tsja we zijn nu eenmaal beleefde mensen, hé. Soms, toegegeven een beetje te beleefd. Het feit dat u gesellich samen verder bier (het beste ter wereld overigens) heeft gedronken en wat heeft gekeuveld, wil nog altijd niet zeggen dat er geen cultuurverschil zou zijn. Mijn volksgenoten zijn namelijk niet uit op hun absolute gelijk maar willen als zij zich buitenshuis begeven zich in de eerste plaats amuseren, en degusteren, met of zonder Hollander.
Ons eten beter? Dat is me nu nog nooit opgevallen!!!