Los bericht bekijken
Oud 2 mei 2006, 13:39   #17
an1959
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Anneke, als 1959 je geboortejaar is, dan wordt het hoogtijd dat je even volwassen wordt.

Als je perse "wereldburger" wil zijn, emigreer dan even naar Saoudia Arabië of Congo en leer ginder van die mensen hoe je een derde-wereldland wordt.
Andersom is het niet mogelijk. Daar hebben jaren van hulp niks aan kunnen veranderen.
Vraag hoe ze een waterput moeten steken en laat hem dan verkommeren.

Ik begin toch wel te geloven in aliens die Noord-europa zijn komen "ontwikkelen", hoe zouden we anders zelf ooit geleerd hebben om waterputten te steken?
Ja, alians???Ik zou het echt niet weten,hoor,maar ik breek daar mijn hoofd ook niet over.
En je moet écht niet emigreren,om wereldburger te zijn...Dat is kwestie van mentaliteit.
Als je ergens naartoe gaat,is het niet omJE WAARHEID te verkondigen,maar wél,om SAMEN te zien,hoe we in de beste richting kunnen evolueren.
Of dat nu hier is of ginder,maakt geen verschil.De wereld is ons dorp,en d�*�*r waar we zijn,moeten we het waarmaken,mét de mensen die we zijn.
Oké,we zijn er nog bijlange niet,maar ik blijf geloven in de kracht van het possitieve denken.
Ieder heeft zijn eigen verantwoordelijkheid.Alléén moeten we er over waken,dat de wereld iets beter is,als wij hem verlaten.
Dat heeft niets met immigreren te maken,maar gewoon met gezond verstand.
En wat dat"volwassen worden" betreft,daar werk ik iedere dag aan,het leven is géén circe,nietwaar?
Maar ik begrijp ten volle,dat je deze mening niet deelt.dat maakt het juist zo boeiend in het leven,dat niet één dezelfde is als de andere.
an1959 is offline   Met citaat antwoorden