Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Ik begrijp eigenlijk niet hoe je dit kunt denken. Als Nederland inderdaad zo tegem de Antwerpse haven is als jij beweert, waarom is de Westerschelde dan niet allang afgedamd? Dat was destijds perfect mogelijk geweest i.h.k.v. het Deltaplan en het had Antwerpen onmiddellijk en voorgoed uitgeschakeld. Toch is het niet gebeurd.
Het is echt een hele rare gedachtenkronkel om te denken dat als de Antwerpse haven voor Nederland binnenland is, wat het geval zou zijn als Vlaanderen en Nederland een staatsverband vormen, die haven ineens gesloten zou worden ofzo. Waarom denk jij eigenlijk dat er nog andere havens in Nederland zijn behalve Rotterdam? Amsterdam-Noordzeekanaal, Vlissingen, Eemshaven, het zijn allemaal havens die 'concurreren' met Rotterdam. Zeker de Noordzeekanaalhavens groeien zeer sterk en beginnen al een rol van betekenis te spelen op Europees vlak. En toch zijn ze allemaal met overheidssteun aangelegd. Gek hè, concurrentie in eigen land organiseren. Volstrekt onlogisch als we jou moeten geloven, maar zo centralistisch als jij denkt is Nederland nu eenmaal niet. De Rotterdamse en Antwerpse havens zouden perfect kunnen samenwerken als één grote poort naar Europa. Op wereldschaal liggen de havens gewoon naast elkaar, het achterland overlapt, de distributiecentra worden gedeeld (meeste zitten in Noord-Brabant of de Noorderkempen, om zowel R'dam als A'pen te kunnen bedienen), dus samenwerking ligt gewoon voor de hand.
|
Het zal je verbazen maar ook wij hebben meer dan 1 haven. De Antwerpse haven kan door Holland niet afgesloten worden omdat er nu eenmaal verdragen zijn. Om de Antwerpse haven economisch leefbaar te houden dient er gebaggerd te worden. Als Vlaanderen bij Holland komt (we mogen af en toe eens lachen) dan zullen we eens zien of Holland nog akkoord zou zijn met baggeren.(no way) Het is nu al een drama om dit te doen, laat staan als ze niet meer gebonden zijn aan verdragen. Al eens van het Hollandse 'iffisjensjie' gehoord? Resultaat: de haven zal alleen nog bereikbaar zijn per roeiboot. Het eindeloze uitstel op baggeren + spoorverbinding naar Duitsland had onze Belgische nitwitbestuurders al lang de TGV werf moeten laten stilleggen, maar ja, wat wil je met zo'n zielig ploegje.
Verder moet ik zeggen dat Canadese mosselen heel lekker zijn.

__________________
Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...