2 mei 2006, 18:00
|
|
Gouverneur
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike
Het is duidelijk dat de brutale moord door een aantal mensen op het forum aangegrepen is om no eens stereotiep en veralgemenend, zoals meestal, hun kruistocht tegen allochtonen en moslims nog wat kracht bij te zetten.
Deze moord, alle andere moorden, en ieder ander misdrijf is er één te veel. Ongeacht wie de dader is. Ieder "normaal" mens moet dit ten stelligste afkeuren.
Tegelijkertijd heeft ieder de plicht om zich terughoudend op te stellen, en met de grootste voorzichtigheid om te gaan met beschuldigingen en veralgemeningen. Omdat er veel problemen zijn, met marokkaanse jongeren, wil dit nog niet zeggen dat de oorspronkelijke "noord afrikaan ook een marrokkan zou zijn. En omdat er een procentuele overbevolking is van een bevolkingsgroep in onze gevangenissen, is deze groep nog niet verantwoordelijk voor alle misdaden.
Missen is menselijk, en iedereen verliest wel eens de pedalen, maar het getuigt dan ook van een superioriteitsgevoel en minachting van de anderen indien men na nieuwe feiten absoluut weigert zijn vergissing in te zien, zich er verantwoordelijk voor te voelen, en er niet in slaagt enige vorm van verontschuldiging neer te schrijven.
Men steek zich weg achter hoger vermelde cijfers, om een bijna zekerheid te bepleiten. Volgend tegenvoorbeeld : weet u dat een overweg meer dan 90% van zijn tijd open staat. Internationale studies kunnen dit bevestigen, dagelijkse getuigen bevestigen dit, en zelfd de bevoegde deelmaatschappij geeft dit toe. Believers van de cijfers, kunnen dus met de zelfde stelligheid verkondigen, dat overwegen altijd open zijn, en dat er zonder meer kan overgereden worden. Waarom brengen ze daar hun volgehouden veralgemening niet in de praktijk ?
Ik heb me ook gestoord aan de éénzijdigheid waarmee men eiste dat anderen hun groepsgenoten zouden aangeven, dat imams zouden moeten optreden. ? Waar blijven bvb de gezinsleden van autochone daders van vluchtmisdrijven al of niet met dodelijke afloop om hun dader aan te geven ? Waarom nemen getuigen in assisen zaken soms een loopje met de waarheid ? Waarom .... zijn we als groep wat dat betreft eigenlijk geen haar beter ?
Ik ben nieuw op dit forum. Ik hoop dat het partijlogo bij sommige deelnemers niet wijst op één of andere functie binne die partij, want dan zal verandering nog lang op zich laten wachten, de meesten hebben bij deze toppic een zeer hoog Onckelincx/Dewael gehalte wat de verantwoordelijkheid over hun eigen schrijfsels betreft.
|
Er wordt dan ook nergens ontkent dat ook autochtonen criminele feiten begaan! Maar wanneer een bepaalde gemeenschap in staat is om 400 tot 450 procent keer meer voor te komen in de misdaadstatistieken vind ik het niet verwonderlijk dat dit probleem bij gevallen zoals de moord op joe op tafel komt. In principe zou dit probleem reeds jaren op tafel moeten liggen, want het succes van het Vlaams Belang bewijst dat het een van de belangrijkste problemen van vandaag is. Dat het in deze niet om Marokkanen ging zal hier en bij andere soortgelijke zaken niets aan veranderen zolang de problemen met die gemeenschap niet zijn uitgeklaard.
|