Los bericht bekijken
Oud 4 mei 2006, 09:09   #83
ronnydecoster
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader Bekijk bericht
Gelukkig voor mij hoef ik niet in het scheppingsverhaal te geloven om in God te geloven!!!
---------------------------------------------------------------------------

Gelukkig voor mij dat ik niet in de wetenschap moet geloven dat God bestaat, Gelukkig ben ik dat de bijbel in zo gemakkelijke te vertalen was. Daar de bijbel in de nuchtere,gemakkelijk te begrijpen bewoordingen is geschreven, kunnen de symbolen en handelingen die erin staan, duidelijk en nauwkeurig in de meesten talen van thans worden vertaald. In alle vertalingen blijft de oorspronkelijke kracht van de waarheid behouden. Eenvoudige alledaagse woorden, zoals "paard", "oorlog", "troon", "man", "vrouw" en "kinderen", brengen in elke taal nauwgezet de juiste gedachte over, dit in tegenstelling tot menselijke filosofische geschriften, die zich niet voor nauwkeurige vertaling lenen. De gecompliceerde uitdrukkingen en onwezenlijke terminologie die daarin staan, kunnen dikwijls niet precies in een andere taal worden overgebracht.
Het uitdrukkingsvermogen van de bijbel is verreweg superieur. Zelfs toen God oordeelsboodschappen aan niet-gelovigen meedeelde, gebruikte hij geen filosofische taal, maar bediende zich veeleer van symbolen uit het dagelijks leven. Dit blijkt uit Daniël 4:10-12. Hier werd het koninkrijk van de zich zelf verheerlijkende heidense koning tamelijk breedvoering beschreven onder het symbool van een boom, en vervolgens werden er door middel van bepaalde dingen die in verband met deze boom werden gedaan, nauwkeurig toekomstige gebeurtenissen voorzegd. Dit alles is duidelijk overgebracht in vertalingen in andere talen. Jehovah heeft aldus op liefdevolle wijze communicaties onderhouden, opdat de ware kennis overvloedig zal worden. Wat een wonderbaarlijke hulp is dit geweest bij het begrijpen van profetieën in deze "tijd van het einde"!--- Dan.12:4.
Groet Ronny
ronnydecoster is offline   Met citaat antwoorden