Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk
Je hebt het over het papiertje op het gemeentehuis. Dat wordt bijgehouden in een burgerlijk register. Dat is publiciteit van wat je met een bepaalde handeling beoogde te doen => een verbintenis aangaan met een andere persoon.
|
Een tuinfeest is ook
publiciteit, menéér. Waarom kan ik geen officiele vriendschapsbandjes op het stadhuis gaan halen

?
Citaat:
Wat je bij de notaris doet is je vermogensrechtelijk aspect regelen => regelen wie wat bezit.
|
Voila.
Citaat:
Dat zijn twee vormen van staatsbemoeienis, waarbij dezelfde basisregels gelden voor iedereen. Kwestie van referentiepunten te hebben voor de bewijsvoering bij conflicten a posteriori.
Je mag dat allemaal afschaffen en dit eenzijdig door partijen laten bepalen. Maar ik denk dat je gewoon de procedure viseert, en niet de grondgedachte achter die procedure. Anders geldt de regel 'anything goes' en verandert vrijheid in een schaars goed dat enkel beschikbaar is voor de sterksten en de slimsten.
|
Uh? Je moet toch niet rijk en intelligent zijn om elkaar graag te zien?
Ik viseer inderdaad de procedure, die om geen enkele reden door de staat wordt uitgevoerd en bepaald.