Los bericht bekijken
Oud 4 mei 2006, 15:46   #37
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xylitar Bekijk bericht
Wat serieus blijven, Excuseer... Wanneer er een inspectie komt op eender welk bedrijf dan moeten zij ALLE cijfers kunnen voorleggen, en ALLES kunnen uitleggen, maar niet de staat?

Of is het misschien omdat het te.... ingewikkeld... is dat men zulke cijfers niet kan bekomen... Of omdat het te beschamend is om ze te geven...

Ik zeg eerlijk, ik zou eens willen weten...

Die cijfers zijn er wel. Een tijdje geleden heb ik de bronnen ervan gepost:

Citaat:
Om de situatie van België eens goed te beoordelen moet je het volgende doorploegen:
- het jaarverslag van de NBB;
- het jaarverslag van het Agentschap van de Schuld en de Thesaurie;
- de rapportering die het INR jaarlijks opstelt voor Eurostat;
- het jaarlijkse boek van het Rekenhof + al hun gebundelde auditverslagen;
- het stabiliteitsprogramma dat de regering voor elk begrotingsjaar moet opstellen;

En dan hebben we het nog niet over de kamerdocumenten, de jaarlijkse begroting (Rijksmiddelenbegroting-Algemene uitgavenbegroting-Toelichting), de conjunctuurnota's van de Hoge Raad voor Financiën, de controleverslagen van de Inspectie van Financiën, de fiscale memento's van het Ministerie van Financiën, de programmawetten, enz...

Als je dat allemaal gelezen hebt, ben je een jaar verder en net op tijd klaar om de nieuwe lichting documenten voor het nieuwe jaar te lezen.
Ik geef toe, ik krijg dat niet verwerkt. En ik heb er toch al behoorlijk in gegrasduind.

Maar hoe ga jij dit dan beoordelen als je de structuur van België niet eens begrijpt ?

Laatst gewijzigd door Morduk : 4 mei 2006 om 15:51.
Morduk is offline   Met citaat antwoorden