Los bericht bekijken
Oud 31 juli 2003, 13:43   #42
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coosie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oeteke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Ik ben voor verkeersveiligheid, maar niet op de manier zoals ze nu bezigzijn.

Waar zitten al die mensen die VOOR meer flitsbakken en palen zijn, wanneer ik s'morgens constant wordt voorbijgestoken op de snelweg ?
onze maatschappij is gewoon te gehaast.
Iedereen moet rap rap ergens zijn. Dat is ook het probleem.
Als ik aan de lichten sta, is het precies of ik aan de start van een grand prix sta.
Al die mensen die wat extra toeren geven, en dan als het groen is pijlsnel uit de startblokken vliegen..
En dat is overal, tenzij ge ne ouwe pé bent van 80 jaar en ge rijdt met nen dikke bak maar ge weet de gas nie staan, dan gebeurt da nie.
En zo zijn er ook HEEEEEEL VEEEL!
Heeft niet noodzakelijk iets te maken met gehaast zijn. Sneller rijden verhoogt voor veel mensen simpelweg het rijplezier. Dat ze dan amper sneller ter plaatse zijn dan een collega die wat trager rijdt, speelt daarin geen rol. En ik moet er eerlijk bijzeggen dat dat voor mij ook zo is. Binnen de bebouwde kom kan je niet voorzichtig genoeg zijn. Maar op brede banen met weinig verkeer durf ik al eens sneller rijden (niet overdreven, 140 is het maximum op de autostrade en dan ook enkel wanneer de omstandigheden dit toelaten). Het is niet veel te veel, maar ik vind het heel wat aangenamer dan het slaapverwekkende treintjerijden aan 120 per uur.

Trouwens, ik probeer dat niet goed te praten. Ik probeer enkel aan te tonen dat het niet zo simpel is als "dan moet je maar wat vroeger vertrekken". Naar mijn mening houdt het beleid daar dan ook te weinig rekening mee. Laat de mensen die snel willen gaan dat doen wanneer het kan (bvb autostrade 's nachts) en ze zullen al veel beter bereid zijn om zich aan de regels te houden wanneer het moet. Ontneem ze alle mogelijkheid om eens wat sneller te rijden, en je kweekt enkel frustratie, wat op termijn ook gevaarlijk is.
Leve de glijdende werkuren, op het werk mogen wij beginnen vanaf 7h30 tot 9h30, dus eigenlijk kom je nooit te laat op het werk. Je mag een ahlf uur tot 2 uur middagpauze nemen, waar je ondertussen je boodschappen kunt doen. Je moet gewoon elke dag 8 uur werken, 40 uur per week, en de wergever is soepel met het vroeger weggaan om een doktersbezoek of om familiale redenen, zolang er 40 uur per week gewerkt wordt. Ik vind dit fantastisch en bij mijn weten wordt daar geen misbruik van gemaakt. Zo komen de auto's ook niet allemaal op hetzelfde tijdstip op de baan.
Inderdaad, glijdende werkuren en thuiswerken mogen gerust aangemoedigd worden.
Distel is offline   Met citaat antwoorden