Discussie: op zoek naar werk
Los bericht bekijken
Oud 6 mei 2006, 22:04   #2022

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Zouden die Polen (vroeger Italianen, Spanjaarden, Portugezen, Turken en Marokkanen) hier komen werken uit arbeidsvreugde?

Zouden die het zo plezant vinden om kuisvrouw te spelen... of bouwvakker?

Naast arbiedsvreugde zal er wss nog wel iets anders de doorslag geven... Enkel in een land waar het (te?) goed is, zal arbeidsvreugde van primordiaal belang zijn...

U verantwoordelijk voelen voor uw gezin... Uw naasten.beminden een beter leven/mogelijkheden (willen) bieden, zal ook wel belangrijk zijn...

Volgens mij, is tot het tegendeel bewezen is, arbeidsvreugde een luxeprobleem voor watjes...
Ook jouw argumenten kunnen een rol spelen in de arbeidsvreugde Chipie. Voor eigen familie iets betekenen wil immers zeggen dat men iets betekent.
Toch neemt het niet weg dat arbeidsvreugde een daadwerkelijke rol speelt in wat men presteert, wil presteren (ook al is dit deels voor een ander).
In mijn branche houdt het me wel bezig, immers, indien de werknemers een gevoel krijgen er bij te horen, iets te zeggen hebben dan merk ik dat er plots een dynamisme ontstaat. Voor wie het dan gedaan wordt is op dat moment eigenlijk niet zo belangrijk meer, wel de sfeer dat er rond hangt.
Karma is offline   Met citaat antwoorden