Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma
Ook jouw argumenten kunnen een rol spelen in de arbeidsvreugde Chipie. Voor eigen familie iets betekenen wil immers zeggen dat men iets betekent.
Toch neemt het niet weg dat arbeidsvreugde een daadwerkelijke rol speelt in wat men presteert, wil presteren (ook al is dit deels voor een ander).
In mijn branche houdt het me wel bezig, immers, indien de werknemers een gevoel krijgen er bij te horen, iets te zeggen hebben dan merk ik dat er plots een dynamisme ontstaat. Voor wie het dan gedaan wordt is op dat moment eigenlijk niet zo belangrijk meer, wel de sfeer dat er rond hangt.
|
Dat arbeidsvreugde mooi meegenomen is (wie zal daar iets kunnen tegenhebben), dat is onmiskenbaar...
Maar welke vreugde gaan wij - gelukkig doe ik mijn job met alle plezier, alhoewel enorm stresserend - als iedereen enkel werk met arbeidsvreugde gaat aannemen...
Wie gaat de beerputten ledigen, toiletmadame spelen, wegen leggen, de vuilkar 'doen'?
En welke arbeidsvreugde gaan die Polen hier vinden? En vroeger, de Vlamingen die naar de 'Walen' en Frankrijk seizoenarbied gingen doen en als varkens tussen de varkens konden slapen?
Het is m.i. een luxeprobleem (waarnaar iedereen natuurlijk streeft)... Leg het maar uit aan de mensen die hun leven riskeren om in de EU of de VS te geraken en om meestal als onmensen behandeld te worden?