Los bericht bekijken
Oud 31 juli 2003, 14:28   #72
wardje
Burgemeester

wardje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
hopeloos geval van blokingitis. Lees eens het Blok programma en als je zinnige kritiek hebt wil ik je nog wel van antwoord dienen!
Ah dat is wel het simpelste. Doe ik hier al de moeite om de thread door te lezen en kennis te nemen van het standpunt(je) over ontwikkelingssamenwerking...

das al gemakkelijk zeg, iedereen die kritiek heeft van vooringenomenheid beschuldigen.

ik vind dat nog steeds een heel zinnige kritiek: zelf wil je geen vluchtelingen opvangen (of toch zo weinig mogelijk) maar je verwacht wel van anderen dat ze het doen, om dat ze volgens jou dezelfde cultuur hebben. heeft het blok al de mening van de buurlanden gevraagd?

ik zal u tegemoetkomen met een concreet voorbeeld:

in de jongste oorlog in irak bestond de kans dat de koerden het zouden ontgelden onder de wraak van saddam. De turken hadden een heilige schrik dat vluchtende iraakse koerden de wijk zouden nemen naar turks koerdistan. Zoals de vrouw van een turkse diplomaat het mij vertelde: "die mannen, die werken niet, die hebben niks te doen, en uit verveling seksen ze er maar op los, ze kweken als konijnen (sic! maar dan in het engels) en ze zijn een bedreiging voor ons land".

en dan gaat het vlaams blok de turken vertellen: "jullie moeten die irakezen maar opvangen, jullie hebben immers dezelfde cultuur". veel succes.

die zijn daar evenmin gediend met vluchtelingen als wij, en het is al te gemakkelijk om alle lasten op hen af te wentelen.
wardje is offline