Los bericht bekijken
Oud 8 mei 2006, 09:43   #52
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xylitar Bekijk bericht
Dat Vlaanderen en Wallonie verschillen van elkaar dat staat als een paal boven water, maar het is geen oplossing om de verschillen alleen maar groter te maken, en in tussentijds ervoor te zorgen dat iedereen apart maar toch "samen" is...

Splits het op, of voeg het terug samen, beide oplossingen zouden in mijn ogen toch goedkoper moeten zijn, simpeler en duidelijker ook.

Maar in plaats daarvan is dit land al vele jaren over, rond, en naast de kwestie aan't zeveren, En in tussentijds stijken de mensen die BETAALD worden om een oplossing te zoeken alleen meer en meer geld op en komen er meer en meer postjes bij.

Persoonlijk ben ik meer voor het terug samen voegen van Belgie, omdat ik niet echt goed begrijp hoe Vlaanderen op z'n ééntje meer succes kan hebben. Men ziet Belgie al niet meer liggen, op wereldvlak spelen de Belgen een zeer zachte en kleine noot, willen ze een "Land" dat nog kleiner, kwetsbaarder en minder in de pap te brokken heeft?

Maar als men van mening is dat splitsen beter is : DOE HET DAN.... en stop met erover te zeveren.... Dat zoiets lang duurt is normaal, maar dit word echt Belgisch traag aangepakt. Dat dit land niet de moed heeft om iets te beslissen heeft enkel geld in de juiste zakken laten vloeien.
met mijn betoog heb ik getracht aan te tonen dat vanwege de cultuurverschillen het terug samenvoegen geen optie is, omdat je gewoonweg niet meer tot één efficient politiek besluit kan komen.
voorts heb je gelijk, zo snel mogelijk heel efficient volledig splitsen, van het kleine Vlaanderen of Wallonië moet je geen angst hebben : Denemarken en Zwitserland (om er maar twee te noemen) zijn kleiner, maar toch door iedereen gerespecteerd en voor vol aanvaard, zo dacht ik toch.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden