Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Ik zat gisteren op de trein, schuin voor mij zaten een drietal skins met z'n white power marine erbij. En maar opmerkingen geven over alle mensen die voorbij kwamen die er wat bruiner uitzagen. Er zat een noord-afrikaans uitziende man vlak voor me, die had blijkbaar een verkoudheid. Zit die wat te hoesten, die mannen: "'t is te hopen dat die makkak erin blijft". Je zou je voor minder eens kwaadmaken op die gasten, nie? Maar dan word je halfdood geslaan.
|
Er zat eens een kerel met dreadlocks, omsingeld door ueberalternatieven, voor mij op de bus.
Toen we in Wommelgem kwamen, stapte een nette zwarte vrouw op met een buggy.
Nadat ze ons gepasseerd was, zei de dreadlockman: "Amai, zitten die negers nu al 'ier?" En het was niet om te lachen. Een kompaan zei: "Joah, moet die ni in't asielcentrum zitte?" Waarop een laatste reactie: "Allemoal boate joeng, allemoal boate." *gelach vooraan op de bus*
Je doet hier het verkeerde. Waarschijnlijk zijn skins geen toffe mensen als het aankomt op confrontatie met anderskleurigen/"allochtonen" en misschien ook bepaalde "linksen".
Dat wil niet zeggen dat het daar ophoudt. Indien je de grens trekt bij een skin of niet, doe je hetzelfde als zij: stigmata opwerpen. Als iemand beweert dat Marokkanen dieven zijn, is het niet aan jou om te zeggen dat geen enkele Marokkaan dief is.
Want soms komt het uit verkeerde hoek hoor.