Los bericht bekijken
Oud 31 juli 2003, 21:26   #11
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
BUSH NU WÉL DUIDELIJK OVER HOMOHUWELIJK

We meldden nog niet zo lang geleden dat de president van de Verenigde Staten, George W. Bush, zich - omwille van politieke motieven - niet duidelijk durfde uitspreken over het homohuwelijk. Daar is nu verandering in gekomen. Hij heeft zich nu heel duidelijk uitgesproken tégen het homohuwelijk en hij heeft zelfs de opdracht gegeven tot het opstellen van een wet waarin het huwelijk wordt omschreven als een verbintenis tussen man en vrouw. "Ik geloof in het huwelijk als een band tussen een man en een vrouw en ik ben van mening dat we de verplichting hebben om dat op een of andere manier vast te leggen in de wet", zei de president. Hij waarschuwde tegelijkertijd - in zijn typisch jargon - wel tegen intolerantie: "We zijn allemaal zondaars en ik waarschuw degenen die een splinter uit het oog van een ander willen halen, maar de balk in hun eigen oog niet zien. Onze maatschappij moet ieder individu respecteren." Hoe het verbod op een homohuwelijk in de wet moet vastgelegd worden is niet duidelijk. In de grondwet inschrijven dat het huwelijk een verbintenis is tussen man en vrouw, vergt een lange procedure, moet een tweederde meerderheid halen in het Congres en moet de goedkeuring krijgen van driekwart van de staten.

Bron: http://www.pinkwave.be
That's my man! Misschien dat ik terug naar Amerika ga wonen!