12 mei 2006, 09:19
|
|
Europees Commissaris
|
De "gangbare" meningen die men na jarenlange systematische door de belastingbetaler gefinancierde propaganda in de vlaamse mens zijn hoofd wist te krijgen nl. dat er "soorten" mensen zijn of groepen, waarvan sommige slecht opgevoed, met fanatieke politieke en religieuze ideeën en andere, goed opgevoed met "westerse "deugden en waarden, blijkt nu toch eventjes te moeten worden bijgesteld. Een tweede-generatie belg van Noord-Afrikaanse afkomst die werkloos is omdat zijn haar wat kroezelig is en hij bovendien Mohammed heet, zit heelder dagen in zijn vzw en zijn zoon, derde generatie en nu net 16 loopt autoradio's te stelen om aan drugs te geraken.
Een Vlaams Blok parlementair vergadert zich te pletter om te zorgen dat het "eigen" volk aan zijn trekken komt en laat zoonlief naar wat meer extremistischer horizonten vertrekken (de jeugd is altijd wat radikaler mijnheer).
Ach, we kunnen zoveel voorbeelden opnoemen van "stereotypen", die weliswaar raakpunten hebben met gelijkaardige, maar eigenlijk uniek zijn en niet "als algemene regel" ons denken mogen beïnvloeden. Men glijdt af als men
in zulke categorieën gaat denken : dan slaan haatgevoelens onverbiddelijk toe.
Zelf heb ik een leuke slogan uit "The West wing" overgenomen :
Vlaams Belang : dat zijn "maar" skinheads en neonazi's in een driedelig pak.
Op het eerste zicht is dat een stoute haatverspreidende veralgemening
& tot mijn schade moet ik toegeven dat het bij een minder intelligente lezer zo zal overkomen. Terwijl het ocharme een bescheiden klacht is tegen het diepgewortelde "alledaagse" racisme.
Een tijd geleden was ik regelmatig met een zeer beschaafd grootvader quasi dagelijks in gesprek toen wij onze respectieve kleinkinderen op een speelpleintje lieten spelen. Ik weet niet meer precies hoe we op het thema kwamen, maar de man beweerde met grote stelligheid dat hij een verdacht
agerende persoon met een vreemd donker voorkomen zonder te twijfelen met een geweer zou afknallen. Dit is jaren geleden: maar typisch aanvaard gedachtengoed bij de Skinhead in maatpak partij -het is de stem des volks-
Openlijk klinkt de VB propaganda toch : "Wij denken zoals U, wij hebben U begrepen = maar wij mogen onze mening niet uiten" 1 het zijn de (gelukkig) gebannen forummers die herhaaldelijk geweldadige rassenhaat prediken met een zondanige frekwentie dat de verfoeilijke CP linkse ratten reeds jaren denken : Tja ergens moeten die mensen wel gelijk hebben/ 1 miljoen vlamingen kunnen zich niet vergissen.
Racisme is zoals ongedierte : mestkevers en kakkerlakken. Met alle respect voor het leven : ik houd ze liever uit de keuken - sanitaire inspectie verplicht er mij toe.
Laatst gewijzigd door 1handclapping : 12 mei 2006 om 09:20.
|
|
|