Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Acid
Na de roofmoord op Joe werd gevraagd om zeker geen groeperingen (noord-afrikanen, zigeuners, ...) te stigmatiseren.
Nu een dolle schutter de pedalen verliest en willekeurig een aantal mensen neerschiet, bent u de eerste om het Vlaams Belang met de vinger te wijzen.
Wie is er niet consequent?
|
Juist. Wat als het nu eens het neefje van een lid van een andere politieke partij was? Zou de media er dan ook zoveel aandacht aan besteden?
Dit incident doet me meer denken aan die twee jongens in die school in Amerika. Gefrustreerde tieners tegen de maatschappij, daar draait het om. Als het daar kan, waarom hier dan niet? Trouwens, wie zegt er niet dat deze jongen ook niet gepest werd door politiek correcte medeleerlingen, omwille van het ambt van zijn tante?
Op de eerste plaats keurt het VB deze massamoord af. Geen enkel zinnig individu pleit voor gewelddadige oplossingen. Enkel onzinnigen drijven mensen zo ver.
Ik ben ook diep geshockeerd door deze gebeurtenissen, maar ben even zeer geshockeerd op de manier waarop men de dader diaboliseerd. In mijn ogen is het een gestoorde tiener, die dringend hulp nodig had en die deze niet kreeg van een maatschappij die niet open staat voor zijn gedachtengoed. Meningen zijn nog steeds niet vrij in dit land en hier zien we tot wat het leidt. Als deze jongen andere middelen had om zich te uiten, was dit drama misschien vermeden, maar ja ... je mond opendoen over sommige dingen is hier even strafbaar als een moord.
In mijn ogen is onze democratie, die er op neer komt dat de pipo's die meeste stemmen halen de massa kunnen bespelen, even goed schuldig aan de dood van deze onschuldige mensen.
De dader van de mp3 moord, die louter crimineel geïnspireerd was, tot zover ik weet, zal eerlijker berecht worden, terwijl deze wel bij zijn volle verstand Joe van Holsbeeck vermoordde (in de mate dat een moordenaar bij zijn volle verstand te noemen valt).