Los bericht bekijken
Oud 15 mei 2006, 02:04   #1
oz457
Lokaal Raadslid

oz457's schermafbeelding

Standaard Jongeren beginnen te flippen door benauwde toekomstvisie.

Gelijke kansen maar tot welk niveau? Ik ben een dertiger, en het is voor mijn generatie onmogelijk om een welvarende toekomst te maken voor onze kinderen. Mijn ouders 60+ hebben het voordeel gehad om te leven in een generatie waar er geen gelijke kansen waren, maar kansen die te halen waren door te werken en goed na te denken. Ze hebben het gemaakt en hebben de kansen gehad om hun eigen kinderen te helpen.
Nu vandaag de dag liggen de kaarten volledig anders. Ik wil werken, hard werken, maar de verdienste is door ons scheefgetrokken sociaal systeem volledig niet navenant. De belastingsdruk is zo groot dat men geen toekomst kan maken voor onze eigen kinderen. Belastingsdruk die door profiteurs (allochtoon of autochtoon, maakt niet uit) en door vriendjes politiek nog wordt aangesterkt. Welk pensioen zal ik krijgen waar ik ook hard heb voor moeten werken? En welke toekomst hebben mijn kinderen?
Deze linkse regering houdt een rotte wortel voor onze neus en het begint serieus te stinken. Ze denken dat we niet kunnen zien of rieken.
De belastingen worden met de dag zwaarder, om het sociaal systeem in evenwicht te houden. Maar nog voor hoe lang? Ze legaliseren het stelen (belastigen van 54% is geen belasting meer volgens mij, maar is legaal stelen) onder van de burgers, en delen het geld uit aan hun vriendjes (lees lobbygroepen, onnuttige diensten -CGKR o.a.).
Voorts zie je dat allochtonen, gebruik maken van een sociaal systeem waar ze nauwelijks voor hebben opgedraaid en waar de ontvangen gelden waar ze zelf voor hebben gewerkt, of in hun schoot wordt geworpen doorgestort worden naar hun thuisland. Zij hebben niets te verliezen, het geld is niet meer in België, maar wij als Belgen hebben alles te verliezen,. De vraag is dan.. gelijke kansen, maar voor wie?
Ik sta totaal niet stom dat een tiener tilt begint te slagen. Ik ben eerder verbaasd dat er nog weinig tot dergelijke uitbarstingen bij de mensen is gekomen.
Vandaag de dag wordt de situatie nog aangescherpt door de hogere olieprijzen. Iedereen profiteert ervan, behalve de gewone brave burger: de arabische landen worden sneller rijker van de dure olie (de olie die 4 jaar geleden 50% goedkoper was kostte toen dezelfde prijs om die op te pompen als vandaag), Bush, olie magnaat ziet de huidige situatie ook zitten en onze overheid ook, want een hogere olieprijs betekent hogere accijnzen. Maar de burger zal wel harder, sneller en beter werken.
oz457 is offline