Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Het eerste boek, dat mijn moeder me schonk, zodra ik kon lezen, was:
"Zo maak je vrienden en goede relaties"
van Dale Carnegie.
Sindsdien heb ik me , gesteund door de traumatische herinneringen aan mijn gekots onder de de lectuur van dit lichtelijk hoerige boek , mij in mijn latere leven altijd weten te onthouden van het maken van goede vrienden voor een nuttige relatie.
Niettemin heb ik nog een bankdirecteur (goed) leren tennissen op zijn eigen privé terrein en een andere was zo onzelfzuchtig met mij wekelijks een matchke te spelen, alhoewel hij een paar klassementen hoger stond en vijftien jaar jonger was.
De Bank isn't everything you know...
Ik heb geen parachutes nodig gehad om op te stijgen.
Ik ben dan ook zonder parachute uit de hemel gevallen...
Overigens heb ik meer dan genoeg carrière gezien dan mij lief was, dankuwel.
Dienen typ personeelsdirecteur was een buitengewone sympathieke pipo - veel te zachtaardig voor zo een overduidelijk kannibalistische job in een door mij evenzo verafschuwde branche waar ik niet van zou mogen dromen een toch al niet welkome bijdrage aan te leveren.
|
ok je kiest ervoor om niet te netwerken, jouw keuze ... maar kom dan niet mokken dat jou 'opleidingen geweigerd werden en je carriere niet van de grond kwam hé' , callimero ...
alsof je niet in (bijna)elke job de keuze hebt om ze ethisch of onetisch waar te maken ...