Los bericht bekijken
Oud 15 mei 2006, 11:36   #3
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Het viel tijdens de forummeeting nog maar eens op. Blijkbaar bestaat er een consensus dat een rechts-liberale partij een serieus gat in de markt is, die zowel kan vissen in de vijver van VLD, Vlaams Belang, N-VA en CD&V. Toch mislukken pogingen tot partijvorming steeds.
Om één of andere reden blijft het mislukken. Vraag me niet waarom. Vlott lijkt me ook niet direct dé partij waar Vlaanderen op wacht. Het lijkt me meer een kwestie van stijl dan wat anders: een VB met een andere, wat minder choquerende stijl, die haar boodschap positief verpakt, zou in Vlaanderen meteen tussen de 15 en 20 pct extra kunnen halen, naast het Belang. Ik ken in elk geval hopen mensen die al jaren op het VB zouden willen stemmen maar het niet doen omwille van de stijl van die partij. Wie echte antwoorden geeft op de bekommernis van de modale Vlaming die stilaan bang wordt om zijn kinderen naar school te laten vertrekken, die pikt dat vijfde van de kiezersmarkt alvast in.

Rustig, beslist, open, zelfrespect én respect, humor, bekommerd, autenticiteit: dat zijn de sleutelwoorden. Misschien is het gebrek daaraan wel de reden waarom alternatieven niet van de grond komen.

Laatst gewijzigd door baarle : 15 mei 2006 om 11:45.
baarle is offline   Met citaat antwoorden