Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike
Maken de al dan niet politieke opvattingen van een persoon dan geen integraal deek uit van zijn zijn ? Sturen die niet gedeeltelijk zijn woorden en daden.
Ik zou er alvast niet mee omkunnen dat iemand een dubbel gezicht heeft, één als mens en één als politiek wezen.
Waarschijnlijk zijn er die dat wel kunnen, dat zou veel verklaren in de politiek, machtsgeile kerels die hun menselijkheid vlot opzij kunnen schuiven.
|
Hier op het forum zitten nogal wat mensen die ik als politieke tegenstanders beschouw, maar waar ik bevriend mee ben of zou kunnen zijn. Anderzijds zitten er ook van wie ik de politieke opvattingen grosso modo deel, maar die ik als mens minacht omwille van hun stupiditeit en leeghoofdigheid.
Jouw opvatting komt op mij over als stroef en wat sectair. Mij interesseert op de eerste plaats de mens, de communicatie, de bekwaamheid tot warmte en humor, het vermogen tot flexibiliteit. Mijn beste vrienden zijn ofwel links of rechtskatholiek, strekkingen waar ik het niet zo voor heb. En neen, ik vind helemaal niet dat iemands politieke opvattingen zijn woorden en daden "sturen": dat doet zijn persoonlijke inzet.