Los bericht bekijken
Oud 18 mei 2006, 17:29   #11
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Als Franstalig stem ik ook MR.
FDF vooral zeker?

Citaat:
1. Binnen 10 �* 15 jaar zal België inderdaad niet meer bestaan. Binnen die tijd zal ik ook België hebben verlaten. Ik voel me minder en minder verbonden met België en ik heb meer en meer schaamte voor dit land. Maar ik pleit ook niet voor de splitsing vah het land. Op lange termijn lijkt emigratie mij de beste oplossing. Rondom mij hoor ik meer en meer Franstaligen op dit land spuwen, zonder in de separatistische spel te vallen. Meer en meer Franstaligen zien al hun toekomst in het buitenland.
Sentimentaliteit... Al hoop ik dat u gelijk heeft met uw eerste stelling. Onderschat de kracht van inertie niet.

Citaat:
2. Het zal u misschien verbazen maar ik heb het zeer moeilijk met Wallonië. Ik heb niets tegen de Walen maar Wallonië trekt me gewoon niet aan.
Typische reactie. Tussen Brussel en Wallonië gaapt een nog groter ravijn dan tussen Essen en Roosendaal.

Citaat:
3. De Franstaligen hebben minder interesse in politiek dan de Vlamingen. Ze blijven dus trouw op hun partij. Niet verbazend dus dat de PS nog altijd hetzelfde success kent.
Het systeem van stemmenkopen en cliëntelisme ook niet vergeten.

Citaat:
4. Wat mij betreft, zal ik nooit voor het Vlaams Belang stemmen. Was ik Vlaming, zou ik hetzelfde zeggen.
OK.

Citaat:
5. De vraag is vooral of er echt politiek in België wordt gemaakt. Volgens mij is het meer kleuterschool met communautaire spelletjes dan iets anders.
Daarom: België weg...

Citaat:
6. Op de Franstalige kant zie ik niets te verwijten; daarentegen de "banalisatie" van het Vlaams Belang op de Vlaamse media is niet normaal.
Banalisatie? Er is toch nog wat meer dan VB alleen he makker... VB is nothing.

Citaat:
7. Logisch dat de Brusselaars zelf voor hun toekomst zouden moeten kiezen. Het is hun toekomst.
Absoluut mee eens. De politieke realiteit heeft Brussel nu eenmaal in die positie gedwongen. Brussel moet kiezen. Zal het voor economische zekerheid zijn of voor de taal en armoede?