Los bericht bekijken
Oud 3 augustus 2003, 10:15   #1
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Thomas's schermafbeelding

Standaard

Iedereen is volgens mij bi-seksueel. Elke hetero is volgens mij in staat tot homoseksualiteit, niet elke homo is in staat tot heteroseksualiteit, geloof ik.

EN

Hoe meer gelijkenissen er zijn tussen mensen, hoe meer ze elkaar aantrekkelijk vinden, is het resultaat van een onderzoek in de vs.

Net zoals leeftijdsgenoten of generatiegenoten elkaar ook veel beter begrijpen. Zo begrijpen vrouwen elkaar beter, en mannen onderling voelen elkaar ook beter aan.

Vriendschappen of affectieve banden lukken dus ook veel beter tussen mannen onderling en tussen vrouwen onderling.

Enkel uit biologische noodzaak moeten de verschillende geslachten elkaar nog ontmoeten.

Ik geloof dus dat de affectieve band tussen mannen onderling en vrouwen onderling dus groter is dan tussen man en vrouw. Tot hiertoe heeft men deze mannen en vrouwenliefde steeds 'vriendschap' genoemd. Waardoor een kunstmatig onderscheid met liefde diende gemaakt te worden. Vriendschap is terughoudendheid in de liefde. Een mildere vorm. Een gradatie. Volgens mij kan men ook uit vriendschap seks hebben, zoals men ook uit vriendschap goederen deelt, en uit vriendschap elkaars woning kan delen...

Volgens mij werkt de cultuur hier tegennatuurlijk... Van kleinsaf dwingen films, programma's, reclame, school enz... ons om seksualiteit te beperken tot voortplanting.
Een untermenschelijke vorm, een dierlijk vorm van seksualiteit.

(Trouwens nu we met genoeg zijn op deze wereld zou er wel eens een biologisch overlevingsmechanisme de kop op kunnen steken bij ons allen om onze soort te redden.)

Onze homoseksuele natuur wordt tot vriendschap beperkt , en na de homo-erotische kindertijd wordt een hetero-natuur opgelegd.

Zij die niet in staat zijn (via een trauma bv.) tot heteroseksualiteit worden homo.

Anders zouden homo's best kiezen voor een hetero-leven, dunkt mij, aangezien er ontzettend veel culturele mechanismen zijn die ons dwingen in een heteroleefstijl. Hoeveel propaganda via televisie is er elke dag niet nodig is om de liefde tussen de geslachten aan te praten, en daarmee het tegenovergestelde tegelijkertijd te ontkennen...

Ga maar es na hoe moeilijk mannen en vrouwen het hebben om op pensioen te gaan en het met elkaar uit te houden. Allerlei hobby's in vrouweclubkes of manneclubkes moeten verhullen dat het eigen geslacht weer voorrang krijgt.

Mannen zoeken mannen op en vrouwen zoeken vrouwen op. Een natuurlijk gegeven.

De mannen en vrouwenliefde is ons dus aangeboren. Of men dat nu lichamelijk uit of niet, speelt geen rol. Mechanische sex om voor te planten kan vandaag evenzeer in een proefbuis gebeuren.

Misschien is het een zegen van de tijd dat door het wegvallen van het juk van de kerk eindelijk onze biseksuele natuur vrij naar boven mag komen. Samen met paus johannes II, kwijnt ook de kerk en het alleenrecht van het gezin als enige samenlevingsvorm weg.

Dat daardoor tegelijkertijd een nieuwe hoekstenen van de samenleving moet uitgevonden en ontdekt worden, voelt bedreigend en risicovol.

De pioniers voor de nieuwe gezinsvorm en natuurlijkere samenlevingsvorm hebben het dezer dagen dus niet makkelijk.

Samengevat stel ik dat het klassieke gezin in wezen tegennatuurlijk is en er andere samenlevingsverbanden mogelijk moeten zijn tussen mensen, (het toenemend aantal echtscheidingen bij de van de kerk bevrijde mensheid bewijst dit elke dag) waarbinnen kinderen kunnen opgroeien.

Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Thomas is offline   Met citaat antwoorden