Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben
Iemand die mogelijkheid al eens ingeschat?
GROEN! haalt zeker wel weer zetels. Samen met paars-groen Wallonië is dat federaal wederom haalbaar me dunkt. SPa zal zeker overeind blijven.
|
In Vlaanderen hebben zij nooit ofte nooit een meerderheid meer.
Groen! zal verder de doodsstrijd vechten met aan de ene kant de kiesdrempel en aan de andere kant de pogingen van sp-a om haar op te slokken. Zij hebben in hun beleidsperiodes ook al veel te veel steken laten vallen. Laten we hen 7% geven (wat ik al onwaarschijnlijk veel acht)
SP-a zal afhankelijk van de mate waarin de partij groen! kan opslorpen en migrantenstemmen kan binnenhalen misschien een beetje kunnen stijgen, maar meer dan 20% is uitgesloten.
VLD tenslotte zal blij mogen zijn met 15%. Als Dedecker er het roer overneemt zonder al te veel kleerscheuren kan de partij wel terug groeien denk ik. (Maar Dedecker zal dan ook nooit een paarse regering willen vormen).
Als ze met 3 samen aan 40% geraken mogen ze tevreden zijn denk ik.
VB stemmers terugwinnen lukt toch niet meer. Enkel Dedecker zou dat nog kunnen denk ik, al de anderen zijn te zwaar aangebrand imo in hun nimmer aflatende ijver om VB kiezers te minachten, beledigen, culpabiliseren en indien nodig: te vervolgen.