Ik had beter mijn grote mond gehouden, hé !
Wel luc, ik ga over al uw vragen eens goed nadenken, dus het zou wel eens wat langer kunnen duren dan gewoonlijk voor ik op �*l uw opmerkingen reageer.
Ik moet

bekennen dat ik dat van die groeten vergeten ben
Ik zal dat zo snel mogelijk goed proberen te maken.
Maar waarom zouden de groeten van een VB-er aan Marokkanen als een 'grap' moeten beschouwd worden ?
Ik heb aan mijn leerlingen (en geïnteresseerde collega's) al een aantal keer uitgelegd wat ik over het VB denk, en hoe ik ertegenover sta. Ik geloof dat u dat ook wel al weet.
Ik zal het heel kort hier nog eens herhalen, en dan ga ik mijn 'huiswerk' maken.
Ik denk dat er binnen het VB (zoals in elke partij) verschillende stromingen bestaan, waarvan de belangrijkste zijn : een radicaal Vlaams-nationalistische stroming, een conservatief-katholieke stroming en - helaas voor de niet-racisten onder de VB-kiezers/-leden - ook een ècht xenofobe, maniakaal en obsessief 'monoculturele' fascistoïde stroming.
Het spijtige is dat de eerste twee grote groepen die derde een hand boven het hoofd houden, en zolang ze dat doen, zal ik huiverachtig blijven staan tegenover de partij VB. Ik ben het ook niet eens met de radicale nationalisten of de conservatieve katholieken, maar ik aanvaard wel dat mensen dergelijk ideeëngoed kunnen aanhangen.
Zoals ik elders al uitlegde heb ik echter wel een viscerale afkeer van racisme, en ik kan noch wil me van die afkeer ontdoen.
Dat sluit allemaal niet uit dat ik met partijleden of sympathisanten een dialoog kan aangaan, zoals ik dat met u probeer. Ik moet daar wel bij zeggen dat u één van de weinige VB-ers bent waarmee dat enigzins lukt. (Ik vraag me zelfs af of u niet beter een eigen (niet-racistische) partij zou stichten.)
En dat is dan ook wat ik mijn collega's ga vertellen vooraleer ze de groeten krijgen.