Los bericht bekijken
Oud 19 mei 2006, 20:26   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
alleen als je toch een minimumstartkapitaal hebt mambo. mss niet veel maar toch teveel voor een dopper - is iemand die NIETS kan sparen he.

het komt erop neer bij die formule dat je bvb 2000 euro hebt en dat je dan 4000 ofzo kan bijlenen.

bovendien is het zo dat ze daar op de vdab geen info over geven als je dat vraagt.

je weet er dus meer van dan die mentaal minderwaardige kwasten op de vdab - en dat is wat ik net wil bedoelen.
Dat is idd wel een serieus probleem meestal.
Bovendien geven ze naar het schijnt van de vdab ook leningen, alhoewel met een serieuze korrel zout te nemen naar het schijnt. Als je ze al krijgt is het tegen een fikse rente. Het enige dat er goed aan is (enfin zeggen ze) is bij faling binnen een bepaalde periode dat je kan vrijgesteld worden ze terug te betalen. Eerst zien en dan geloven natuurlijk.

Kapitaal is een probleem maar er zijn wel enkele achterpoortjes soms. Er liggen bv redelijk veel "slapende" bvba's te koop voor weinig geld bij de notaris en heel soms (en dat hangt van de situatie af) kan je een bedrijfje overkopen met hun eigen geld. Dat klinkt wel raar maar het is een feit dat ze meer verdienen met overname van hun aandelen en hun eigen geldrekening dan dat ze het zo opnemen.
Ik ken er alvast die het zo gedaan hebben.