Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle
Ook zijn kiezers zijn verantwoordelijk. Zij kunnen niet vrijblijvend blijven stemmen voor de partij die de grootste schuld voor het falende wanbeleid draagt.
|
Juist.
Nog erger: ze hebben het jaren toegelaten dat mensen jarenlang vrij bepaalde vuurwapens op legale wijze konden kopen. Zelf heb ik me hier ook wel vragen bij gesteld, maar goed.
Nu gebeurd er een in mijn ogen gruwelijke moordpartij met zo een wapen (normaal is dat de eer van de illegale markt) en de nieuwe wapenwet kan er niet snel genoeg komen.
Niet lang erna schiet de uitbater van een Italiaans restaurant iemand neer ... met een illegaal vuurwapen. Deze moord was door de nieuwe wet niet te vermijden. Over de eerste weet ik het niet. Als Hans Van Themsche echt met voorbedachte raden gemoord had, vond hij zijn weg naar het illegale circuit misschien ook. Dan was het hooguit uitstel van executie.
Maar dat legaal wapens naar Nepal gestuurd hebben en dat hiermee tientallen prosterende burgers gedood zijn, daar hebben ze geen gewetenscrisis over. Dat zal dan ook weer de schuld van het VB zijn?
Nee, de paarse regering heeft ook bloed aan hun handen hangen en het wordt tijd dat we dat inzien. Ze zoeken ook geen oplossingen voor het probleem. Enkel met het vingertje wijzen dat op het VB stemmen het niet is, kan iedereen.
Verder geen concrete oplossingen gezien uit paarse hoek. En als ze inderdaad hun zondebok zouden verbieden, geloof ik dat we hier ook Nepalese toestanden krijgen.