Citaat:
Vandaag werden 14 moedige actievoerders van Nation met veel machtsvertoon opgepakt door de politie.
Hun 'misdaad' ( ): ze wensten om op vreedzame wijze hun ongenoegen te laten blijken tegenover de chantage-politiek van de afghaanse honger(?)stakers.
|
In mijn persoonlijke appreciatie zou ik zeker niet zeggen dat ze moedig waren! Ik vind het eerder wansmakelijk een politieke actie op touw zetten rond een hongerstaking.
U heeft wel gelijk dat hun recht op vrije meningsuiting min of meer geschonden is. Toch is dit wettelijk in orde omdat een Burgemeester een samenscholingsverbod mag inroepen indien hij vreest voor de verstoring van de openbare orde. Persoonlijk kan ik dit niet inschatten en zal daar bijgevolg ook geen uitspraak rond doen.
Citaat:
Tegenover het illegale en criminele gedrag van de afghanen kwam nog geen enkele reactie van overheidswege, de reactie van het systeem tegen de betogers kwam er evenwel razendsnel !!!
|
Omtrent het samenscholingsverbod, zie mijn bovenstaand antwoord. Wat betreft een reactie van overheidswege naar de hongerstakers toe zal ik u moeten teleurstellen. De hongerstakers mogen nog altijd wettelijk in ons land verblijven en ze verstoren de openbare orde niet! Meer nog, ze doen een hongerstaking in een gebouw dat eigendom is van de Katholieke kerk en meerbepaald het kerkfabriek van Elsene.
Citaat:
Blijkbaar hebben vreemdelingen annex asielbedriegers meer rechten in dit land dan de autochtonen !!!!
|
Dit lijkt me sterk overtrokken! U gebruikt verder de term asielbedriegers zonder daar een motivatie bij te voegen....